söndag 20 mars 2011

Bollnäs GIF - Ni var bäst!

Jag är ingen Bollnäs-fan. Den enda SM-final jag varit på plats och sett i verkligheten var på Rocklunda 1990, där jag frustrerad såg stålmännen från Sandviken med mina favoriter Stefan Åkerlind och Stefan Åsbrink i spetsen förlora mot Västerås. Hela mitt hjärta låg hos de svartvita från Sandviken.

Men idag kan jag bara konstatera att domaren stal SM-tieln från de orangea Bollnäs-Giffarna. Det går inte att skylla på hur svårt det är att vara domare. Ousidern måste alltid vara mycket bättre för att få vinna i dagens bollsporter. Bortdömningen av Bollnäs 6-5 mål var rena stölden!

Det enda positiva med Daniel "Zeke" Erikssons mål i "sudden" är att han lovat att aldrig mer visa sig på en bandyplan. Tänk om det också gällde Håkan Sjösten? Han lovade sluta redan för snart tjugo år sedan.

Det är närmast komiskt att komma ihåg "Zekes" brutala överfall (plural) på Misja Svesjnikov i SM-slutspelen på 90-talet. Hade han lyckats fullt ut, hade världens i särklass bäste bandyspelare genom tiderna aldrig blivit det eller kunnat vara SAIKs dirigent idag, utan fått följa dagens SM-final som idrottsinvalid från läktaren.

Inga kommentarer: